WAŻNE INFORMACJE - Integralna część Ogólnych Warunków Uczestnictwa
PODRÓŻ SAMOLOTEM
Organizator zobowiązuje się podać rozkład lotu według aktualnej wiedzy Organizatora. Rozkład może zostać zmieniony przez linie lotnicze (ze względów takich jak bezpieczeństwo pasażerów, przejściowe przeciążenia międzynarodowych korytarzy powietrznych, niekorzystne warunki atmosferyczne). Przylot na miejsce docelowe może odbywać się w godzinach nocnych, a powrót w godzinach porannych. W przypadku jakichkolwiek zmian Klienci będą bezzwłocznie o nich informowani.
Każdy Uczestnik imprezy lotniczej zobowiązany jest do dokonania potwierdzenia godziny wylotu/powrotu na 24 h przed datą rozpoczęcia imprezy. Potwierdzenia należy dokonać w biurze Organizatora lub u pośrednika, u którego wyjazd został wykupiony. W przypadku oferty z przelotem rejsowym lub tanimi liniami lotniczymi potwierdzenia godzin wylotów/powrotów można również dokonać na stronie linii lotniczej obsługującej dany przelot. Potwierdzić należy również godzinę powrotu do kraju, szczególnie w przypadku zakupienia samego przelotu. Potwierdzenia godziny wylotu samolotu powrotnego, oraz godzin transferów z poszczególnych hoteli na lotnisko należy dokonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w Ważnych Informacjach dołączanych do dokumentów podróży wysyłanych przez Organizatora przed wylotem, u Organizatora lub u rezydenta jeśli oferta zawiera opiekę rezydenta/przedstawiciela Organizatora.
Zgodnie z rozporządzeniem /EG/ 2111/2005 z dnia 14.12.2005 Organizator zobowiązany jest do poinformowania Klientów, z którym przewoźnikiem lotniczym organizowany jest wybrany lot. Jeśli w dniu zawarcia Umowy przewoźnik lotniczy nie może być potwierdzony całą pewnością, Organizator zobowiązuje się przekazać Klientowi informację według aktualnej wiedzy oraz, jeżeli nastąpi zmiana przewoźnika, poinformować o tym niezwłocznie Klienta. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany przewoźników lotniczych i numerów lotów.
Odprawy na lotniskach odbywają się przy pomocy dokumentów elektronicznych biletów papierowych (dot. lotów samolotami rejsowymi), lub kart pokładowych bez opieki przedstawiciela Organizatora. Wymagane jest posiadanie dokumentów podróży, które Uczestnik otrzymuje po wpłaceniu całości należności za Imprezę (karty pokładowe, bilety lotnicze, bilety elektroniczne, vouchery do hoteli, vouchery na transfer, ważne informacje). Brak ważnego biletu w przypadku lotów rejsowych, wystawionego przez linię lotniczą, uniemożliwia odprawę na lotnisku. Na stanowisku odprawy bagażowo-biletowej („check-in”) należy stawić się z odpowiednim wyprzedzeniem - zalecamy min. 2h przed wylotem w przypadku przelotów czarterowych i min. 2,5 h w przypadku przelotów liniami rejsowymi . Odprawa lotnicza kończy się na 40 min przed planowanym odlotem. Każdy Klient zobligowany jest do zgłoszenia się do odprawy we właściwym czasie, z ważnymi dokumentami podróży. W trakcie przelotu nie towarzyszy grupie pilot.
Ze względów bezpieczeństwa bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska w porcie wylotowym na obecność przedmiotów niebezpiecznych takich jak: noże, nożyczki, scyzoryki, pilniczki do paznokci. Zalecamy umieszczenie tego typu przedmiotów w bagażu głównym. Zgodnie z regulaminami przewozu, lekarstwa, okulary optyczne, przedmioty łatwo tłukące się, sprzęt elektroniczny i techniczny, biżuteria, dokumenty, papiery wartościowe, pieniądze i klucze powinny być przewożone w bagażu podręcznym. Płyny przewożone w bagażu podręcznym powinny znajdować się w pojemnikach do 100 ml każdy oraz winny być zapakowane w jedną przezroczystą, plastikową, zamykaną torbę (pojemność max. 1 l). Osobnej kontroli poddane są okrycia wierzchnie pasażerów, komputery przenośne i większe urządzenia elektroniczne zabierane do kabiny pasażerskiej. Na pokładzie samolotów czarterowych nie podaje się posiłków, przekąski są serwowane za dodatkową opłatą.
Na pokład dozwolone jest wniesienie pokarmów odpowiadających długości podróży oraz porze dnia oraz wniesienie wody butelkowanej, przekraczającej 100 ml dla dzieci do 1 roku życia. W pozostałych przypadkach wniesienie płynów spoza strefy odpraw, przekraczających pojemność 100 ml jest zabronione. Klienci mający problemy zdrowotne, gips (ręka, noga), problemy z krążeniem i kobiety w ciąży, itp. muszą posiadać przy sobie zgodę lekarza na podróż samolotem. W przypadku osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach itp. należy zgłosić do Organizatora konieczność asysty nie później niż 48 h przed wylotem (dni pracujące).
Na skutek złych warunków lub innych nieprzewidzianych i niezależnych od Organizatora okoliczności, szczególnie w okresie wzmożonego ruchu turystycznego, mogą nastąpić opóźnienia w przelotach.
Przypominamy o konieczności zapoznania się z przepisami celnymi kraju docelowego. W poszczególnych krajach istnieją surowe prawne ograniczenia dotyczące przewozu niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego (mięso, mleko, miód), produktów z egzotycznych zwierząt (muszle, rafa koralowa, kości, pióra, skóry), żywych zwierząt. Przewóz zakazanych przedmiotów grozi sankcjami karnymi.
BAGAŻ
W przypadku lotów czarterowych każdy Uczestnik może zabrać ze sobą bagaż główny o maksymalnej wadze 20 kg oraz bagaż podręczny o maksymalnej wadze 5 kg. W przypadku przelotów rejsowych liniami takimi jak Wizzair, Ryanair bagaż rejestrowany oraz bagaż podręczny (walizka kabinowa) są dodatkowo płatne, wielkość bagażu podręcznego określona jest na każdym locie przez linię lotniczą. Informacja na temat bagażu, wymaganych limitów lub możliwości dokupienia bagażu rejestrowanego na lotach rejsowych, znajduje się w Ofercie. Dzieciom do 2 roku życia nie przysługuje bagaż, opiekun może wziąć na pokład samolotu jedną dodatkową torbę z ekwipunkiem dla dziecka o wadze maksymalnie 5 kg. Pokarmy dla dzieci powinny być przewożone w bagażu rejestrowanym i zabezpieczone na wypadek ich uszkodzenia.
Pasażerowie podróżujący z dziećmi mogą bezpłatnie przewieźć składany wózek nie wliczony do limitu bagażu podręcznego. Wózek można zostawić w luku przy wejściu do samolotu, należy zgłosić go jako bagaż rejestrowany, a następnie oddać pracownikowi przy schodach do samolotu. Warunki i możliwość przewozu sprzętu sportowego należy ustalić z Organizatorem. Nadbagaż podlega obowiązkowej opłacie a zgodę na jego nadanie wydaje przewoźnik. Zgodnie z regulaminem przewozu bagaż rejestrowany nie powinien zawierać następujących przedmiotów: gotówki, papierów wartościowych, biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych i półszlachetnych, komputerów, aparatów fotograficznych, kamer wideo, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych lub urządzeń technicznych i ich akcesoriów, przyrządów optycznych i łatwo tłukących się, dokumentów urzędowych, handlowych lub prywatnych, dokumentów podróży lub innych dokumentów tożsamości, kluczy, płynów, leków, artykułów żywnościowych, dzieł sztuki/wyrobów artystycznych o dużej wartości. W przypadku zaginięcia, uszkodzenia lub braków w zawartości bagażu, po przylocie do miejsca docelowego należy niezwłocznie zgłosić szkodę na lotnisku i zażądać spisania protokołu PIR przez upoważnionego do tego pracownika lotniska. Zgłoszenie szkody jest wymagane do zrealizowania roszczeń. Konieczność dopełnienia formalności leży po stronie Uczestnika. Przewoźnik lotniczy, w celu przeprowadzenia procedury reklamacyjnej, wymaga: oryginału PIR – protokołu zniszczenia bagażu, przywieszki bagażowej, kserokopii paszportu lub dowodu osobistego, oryginału karty pokładowej, zdjęcia uszkodzonego bagażu, w przypadku zagubienia bagażu - listy przedmiotów w bagażu i orientacyjnej wyceny w jez. angielskim, oryginału rachunku za zakupione na miejscu przedmioty pierwszej potrzeby, pisma z punktu napraw bagażu określającego koszty naprawy lub informującego, że bagaż nie kwalifikuje się do napraw (jęz. ang.), danych do przelewu: numeru rachunku bankowego w formacie IBAN, kodu SWIFT banku, imienia, nazwiska i adresu właściciela rachunku. Reklamacja musi być zgłoszona do przewoźnika bezzwłocznie po wykryciu szkody (najpóźniej do 7 dni od daty odebrania bagażu), w przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu najpóźniej 21 dni od daty odebrania bagażu.
PODRÓŻ Z OSOBĄ NIEPEŁNOLETNIĄ
Opiekun osoby niepełnoletniej, podróżującej bez rodziców, zobowiązany jest do posiadania pisemnego zezwolenia obojga rodziców na podróż osoby niepełnoletniej z opiekunem. Pismo powinno być poświadczone notarialnie i tłumaczone na język angielski/francuski.
TRANSFERY
Imprezy czarterowe i wskazane w Ofercie imprezy Dynamicznego Pakietowania: po odprawie celnej w kraju docelowym i odebraniu bagażu, na turystów czeka przedstawiciel Organizatora i kieruje do odpowiednich autokarów, busów lub samochodów, oznaczonych logo lokalnego kontrahenta lub logo Oasis Tours. Czas transferu (zarówno na trasie lotnisko- hotel i jak i na trasie powrotnej hotel-lotnisko) może się wydłużyć, ze względu na przystanki przy poszczególnych hotelach i warunki panujące na drodze, rozkład odjazdów shuttlebus`ów. Przedstawiciel Organizatora nie towarzyszy turystom podczas transferu.
Imprezy samolotami rejsowymi: o ile oferta nie stanowi inaczej, transfer z lotniska do hoteli odbywa się specjalnym autobusem transferowym – shuttle busem, z którego korzysta kilka biur. O kursowaniu poszczególnych transferów Uczestnik dowiaduje się na lotnisku docelowym, na stanowisku lokalnego przedstawiciela Organizatora. Shuttle busy kursują według rozkładu wewnętrznego, oczekiwanie na transfer z lotniska może być wydłużone, transfer powrotny może odbywać się z większym wyprzedzeniem. Shuttle busy nie posiadają logo Organizatora. Transfer na trasie lotnisko-hotel lotnisko przy ofertach pochodzących z dynamicznego pakietowania (na bazie przelotów liniami rejsowymi i tanimi liniami lotniczymi) odbywa się bez przedstawiciela Organizatora. Rodzaj transferów określony jest w wybranej ofercie: transfer organizowany przez lokalnego kontrahenta Organizatora, busy hotelowe, busy lotniskowe -tzw. „schuttle bus”, oferta bez transferu.
W krajach, w których zapewniona jest opieka rezydenta, godzinę transferu powrotnego należy potwierdzić z rezydentem. Organizator nie gwarantuje przewozu sprzętu sportowego (deski surfingowe, sprzęt do nurkowania, kitesufing itp.). Autokary, którymi odbywają się transfery są przystosowane do przewożenia bagażu standardowego (plecaki, walizki), Uczestnicy przewożący sprzęt sportowy muszą wynająć inny środek transportu na własny koszt.
Uwaga! Należy pamiętać, że wyjazd z hotelu organizowany jest przynajmniej na 3-4 godziny przed godziną wylotu samolotu.
DOKUMENTY PODRÓŻY
Poszczególne kraje objęte są obowiązkiem wizowym lub paszportowym. Szczegóły dotyczące przepisów wjazdowych w danym kraju znajdują się w ofercie OTI Sp. z o.o., na stronie internetowej. Przy wyjazdach do krajów, do których nie jest wymagana wiza dla obywateli polskich, obcokrajowcy załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie, w czasie umożliwiającym prawidłową realizację imprezy turystycznej. W przypadku osób posiadających poza obywatelstwem polskim również obywatelstwo innego państwa, koniecznym jest posiadanie paszportu polskiego.
Każdy Uczestnik zobowiązany jest do posiadania ważnego dokumentu podróży- dowodu osobistego lub paszportu. Paszport musi być ważny min. 6 miesięcy od daty zakończenia Imprezy. W przypadku podróży do krajów, do których wymagana jest wiza, wyrobienie jej leży w gestii Uczestnika, o ile oferta nie stanowi inaczej. W przypadku gdy Organizator posiada w pakiecie turystycznym świadczenie w postaci wizy, Klienci zobowiązani są do dostarczenia do biura dokumentów umożliwiających otrzymanie wizy w terminie określonym w ofercie.
Uczestnicy wykupujący imprezę organizowaną samolotami rejsowymi zobowiązani są do uzupełnienia w Umowie następujących danych: seria i numer dowodu osobistego/paszportu, data wydania dokumentu, data ważności dokumentu, obywatelstwo. Dane powinny być uzupełnione w ciągu 3 dni od podpisania Umowy, jednak nie później niż na 5 dni przed datą rozpoczęcia Imprezy. Jeżeli impreza odbywa się na 5 lub mniej dni od popisania Umowy, dane należy uzupełnić przy podpisywaniu Umowy lub niezwłocznie po otrzymaniu linku do uzupełnienia danych od Organizatora, po tym terminie dokonanie odpraw w liniach lotniczych może być niemożliwe lub podlegać opłacie. Brak uzupełnionych danych do odprawy we wskazanym przez Organizatora termie spowoduje konieczność odprawienia się przez Klienta na lotnisku. Koszt odprawy/uzyskania kart pokładowych na lotnisku pokrywa Klient.
W przypadku kradzieży lub zagubienia paszportu lub innych dokumentów niezbędnych do powrotu do kraju Uczestnik zobowiązany jest poinformować przedstawiciela biura lub zgłosić się do najbliższego konsulatu RP. W przypadku braku polskiej placówki jej rolę pełnią placówki państw Unii Europejskiej.
CZAS TRWANIA IMPREZY
Program wycieczki obejmuje dzień wylotu z Polski i dzień powrotu do kraju. Należy wziąć pod uwagę, że pierwszy i ostatni dzień imprezy przewidziane są na przelot, a nie na właściwy wypoczynek.
PROGRAM
Imprezy z wypoczynkiem, bazującej na przelotach czarterowych/rejsowych na 1 tydzień lub 2 tygodnie: 1. Dzień - odprawa na lotnisku (bez przedstawiciela Organizatora)/przelot do wybranego miejsca docelowego, transfer, zameldowanie według doby hotelowej ; 2 dzień do 7 dnia lub do 14 dnia - pobyt w wybranym hotelu; 8 lub 15 dzień transfer na lotnisko, powrót do Polski. Analogicznie układa się program Imprez z wypoczynkiem, bazujących na przelotach czarterowych/rejsowych na inne długości niż 1 tydzień i 2 tygodnie.
ZWIEDZANIE
W czasie imprez objazdowych Klient zobowiązany jest każdorazowo zabierać ze sobą ze środka transportu, którym organizowane jest zwiedzanie, rzeczy stanowiące bagaż podręczny. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy zgody na pozostawienie w środku transportu w powyższym trybie rzeczy Klienta. Organizator dołoży wszelkich starań, aby autokary/minibusy kursowały zgodnie z planem, ale z różnych przyczyn (np. postoje na granicy, czynniki atmosferyczne i drogowe) nie może tego zagwarantować. Ramowy program zwiedzania może ulec zmianie, ze względu na nadzwyczajne wydarzenia, np.: warunki pogodowe, strajki, zarządzenia władz oraz inne, niezależne od Organizatora czynniki. Podane w ramowym programie ceny biletów i usług płatnych na miejscu są orientacyjne i mogą ulec zmianie. Uczestnicy imprezy ze zwiedzaniem proszeni są o bezwzględne stosowanie się do godzin zbiórek i programu ramowego. Osoby, które nie stawią się na zbiórkę prawdopodobnie nie będą zabrane na program zwiedzania przewidziany w danym dniu. Koszty dołączenia do grupy Uczestnik ponosi we własnym zakresie i nie są one zwracane przez Organizatora. W przypadku oferty obejmującej grupowe zwiedzanie autokarem lub minibusem na miejscu, Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy, z powodu niewystarczającej ilości Uczestników. W przypadku imprez samolotowych minimalna liczba Uczestników to 10 osób.
HOTELE
Wykwaterowanie z obiektów odbywa się zazwyczaj do godziny 10:00. W zależności od wolnych pokoi, w niektórych hotelach istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej o kilka godzin. Usługa taka jest dodatkowo płatna na miejscu, jej koszt ustala dyrekcja hotelu i jest dostępna tylko i wyłącznie po wcześniejszym jej potwierdzeniu przez hotel. Przedłużenie doby nie stanowi usługi objętej Umową. Po wymeldowaniu się nie przysługują świadczenia All Inclusive. W oczekiwaniu na transfer powrotny na lotnisko, bagaże przechowywane są w przechowalni bagażu lub przy recepcji.
Zakwaterowanie w hotelach zazwyczaj zaczyna się od godziny 14:00 w dniu przylotu. Zakwaterowanie i wykwaterowanie określa doba hotelowa, wcześniejszy przyjazd i późniejszy wyjazd nie uprawniają do dłuższego korzystania z pokoju lub przeniesienia świadczeń z dnia przylotu na dzień wylotu (np. posiłki).
Niemożliwe jest zakwaterowanie kobiety z mężczyzną wyznania muzułmańskiego w jednym pokoju bez zalegalizowanego związku małżeńskiego.
Organizator nie ma wpływu na to, w której części hotelu i na którym piętrze są kwaterowani Goście oraz w przypadku rezerwacji łączonych (kilka rezerwacji wspólnych) Organizator nie może zagwarantować pokoi obok siebie. Pokoje przydzielane są w recepcji zgodnie z harmonogramem sprzątania i udostępniania ich kolejnym oczekującym.
Zdjęcie pokoi w ofercie Organizatora zawsze są zdjęciami przykładowymi, otrzymany na miejscu pokój nie musi wyglądać dokładnie tak jak na zdjęciu. W zależności od standardu wymiana pościeli i sprzątanie pokoi odbywa się codziennie lub co kilka dni.
Nie należy wynosić ręczników hotelowych na plażę lub na basen. W sezonie zimowym hotele mogą nie zapewniać serwisu plażowego.
Obowiązuje zakaz wnoszenia na teren hoteli napojów i żywności zakupionej na zewnątrz.
Zabrania się trzymania w pokojach produktów spożywczych, ponieważ sprzyja to pojawianiu się mrówek i innych insektów.
O ile oferta nie stanowi inaczej, pokoje o podwyższonym standardzie, rodzinne, apartamenty z widokiem na morze itp. oraz minibary są dodatkowo płatne. Centrum Spa w hotelach jest dodatkowo płatne – cennik poszczególnych usług, masaży, zabiegów dostępny jest na miejscu. Siłownie i baseny położone na terenie Centrum Spa zazwyczaj są płatne, o ile oferta nie określa inaczej. Pełna opcja dostępnych animacji, barów, atrakcji proponowanych przez hotel dotyczy wysokiego sezonu, część usług oferowanych przez hotel może być niedostępna poza wysokim sezonem w związku z mniejszym obłożeniem hotelu, pogodą, polityką hotelu. Program animacji odbywa się tylko w wysokim sezonie (lipiec-sierpień).
Godziny posiłków, godziny funkcjonowania poszczególnych barów oraz płatne i bezpłatne atrakcje oferowane przez hotel, zawarte w katalogu, mogą ulec zmianie. Organizator na bieżąco aktualizuje ofertę. Aktualizacja, zgodnie z wiedzą Organizatora, będzie dostępna na stronie internetowej Organizatora www.oasistours.com.pl.
Każdy hotel wyznacza indywidualne godziny otwarcia zjeżdżalni i parków wodnych oraz posiada wewnętrzny regulamin korzystania z wodnych atrakcji, określający m.in. minimalny wzrost Uczestnika. Niektóre Parki Wodne, znajdujące się na terenie hotelu, udostępniane są odpłatnie również Gościom spoza hotelu. Również plaże prywatne, należące do hotelu, mogą być udostępnione Gościom spoza hotelu. Podawane w opisach odległości od plaży są orientacyjne i podawane zazwyczaj w linii prostej.
Ze względu na bezpieczeństwo radzimy, aby przedmioty wartościowe, gotówkę oraz dokumenty przechowywać w sejfach, które można wynająć w większości obiektów za dodatkową opłatą.
Hotele pobierają opłatę za zgubienie ręcznika lub klucza do pokoju.
Z uwagi na niejednolite zasady przyznawania kategorii hotelowych w poszczególnych krajach, oprócz kategorii oficjalnej, Organizator może wskazać własną ocenę standardu obiektów, Własna ocena hoteli ma charakter informacyjny. Dodatkowo w opisie oferty, zamieszczona jest informacja na temat oficjalnej standaryzacji lokalnej, nadanej według kryteriów przyjętych w danym państwie
Kategoryzacja obiektów:
1* bardzo skromne hotele, pensjonaty lub apartamenty, przeznaczone dla Klientów niewymagających. Nie ma wymogu, aby w pokoju znajdowała się łazienka.
2* skromne obiekty z niezbędnym, praktycznym wyposażeniem oferujące podstawowy zakres serwisu i wyżywienia.
3* obiekty oferujące standardowe wyposażenie i wyżywienie, najczęściej z basenem, oferujące różne rodzaje wyżywienia (śniadania, śniadania i obiadokolacje, All Inclusive), określane często jako hotele budżetowe.
4* obiekty oferujące wiele udogodnień, urozmaicone wyżywienie, jeden lub więcej basenów, często blisko plaży, więcej niż jedną restaurację, dla Klientów poszukujących dobrego serwisu.
5* luksusowe obiekty dla wymagających Klientów, z kilkoma restauracjami, bogatym wyborem kuchni, wieczorkami tematycznymi. Ze względu na politykę hoteli 5* program animacji często jest ograniczony do wieczorów muzycznych, lekkich animacji.
W restauracjach wymagany jest odpowiedni ubiór. Standaryzacja lokalna obiektów w Grecji i na Cyprze nie jest jednolita. Część obiektów posiada kategorię nadaną wg. 5-stopniowej skali gwiazdkowej, część natomiast w 6-stopniowej skali literowej (najwyższą kategorią jest kategoria De Luxe). Według nowej kategoryzacji w Grecji i na Cyprze apartamentom przyznawane są klucze. Najwyższa kategoria to 4 klucze, a najniższa to 1.
Aneksy kuchenne w apartamentach i niektórych hotelach wyposażone są w podstawowy sprzęt, umożliwiający przygotowanie posiłków we własnym zakresie. Nie są wyposażone w środki czystości.
W apartamentach są kołdry i poduszki oraz bielizna pościelowa, chyba, że oferta przewiduje inaczej. Apartamenty nie są wyposażone w ręczniki i środki higieny osobistej, chyba że opisy w katalogu stanowią inaczej. Apartamenty oddawane są do użytku posprzątane. Przed opuszczeniem apartamentu (nawet w przypadku gdy na miejscu pobierana jest opłata za „końcowe sprzątanie”) wymagane jest pozostawienie pomieszczeń w takim stanie, w jakim je zastano, tzn. złożona pościel, pozmywane naczynia, wyrzucone śmieci. W większości apartamenty nie są sprzątane przez obsługę podczas całego pobytu.
W miejscowościach turystycznych, w hotelach usytuowanych w mieście oraz w hotelach z rozbudowaną infrastrukturą i bogatym programem animacji wieczornych należy liczyć się z niedogodnościami, związanymi z hałasem. Osobom szukającym spokojnego wypoczynku polecamy wybór hoteli położonych na uboczu, nie w samych centrach ośrodków miejskich i turystycznych.
Klientów obowiązują prawa i warunki, które należy spełniać jako Gość hotelu. Klient zobowiązany jest opłacić wszelkie dodatkowe usługi dodatkowo płatne, oferowane przez hotel, nie objęte umową z Organizatorem.
W części krajów pobierany jest od Klientów podatek turystyczny – informacja na temat podatku zawarta jest w opisie Oferty – podatek należy opłacić między innym w Grecji, Hiszpanii, Czarnogórze, Tunezji, Chorwacji. Opłata będzie pobierana na miejscu, podczas zakwaterowania. Wysokość podatku zależy od kategorii lokalnej obiektu.
KLIMATYZACJA
Informacje na temat klimatyzacji podane są w opisach hotelu i/lub pokoju. W przypadku klimatyzacji obsługiwanej centralnie godziny jej funkcjonowania ustala właściciel hotelu. W niektórych krajach (w tym w Tunezji) klimatyzacja uruchamiana jest tylko w szczycie sezonu turystycznego (zazwyczaj w okresie od 20.06. do 15.09.). W pokojach rodzinnych klimatyzacja może być zainstalowana tylko w jednym pomieszczeniu. Klimatyzacja indywidualnie sterowana oznacza, że Uczestnik sam uruchamia klimatyzację i steruje siłę i temperaturą nawiewu natomiast godziny działania klimatyzacji określa dyrekcja hotelu.
ŁÓŻKA SYPIALNE
Pokoje 2-osobowe wyposażone są w dwa pojedyncze (mogą być w jednej ramie) łóżka lub jedno łóżko małżeńskie. Łóżka małżeńskie posiadają najczęściej jedną wspólną pościel. Zdarza się, że łóżka, zarówno pojedyncze jak i małżeńskie, przymocowane są do podłogi (np. w Grecji, Tunezji). Pokoje rodzinne typu apartament/suity, posiadają pokój dzienny, który może być wykorzystywany jako sypialnia.
DOSTAWKA
Pokoje określone w opisie jako „standardowe/double/twin” dla 2 osób, z możliwością 1 lub 2 dostawek tworzone są poprzez dostawienie dodatkowego łóżka do pokoju 2-osobowego. Przez dostawkę rozumie się tapczan, rozkładany fotel, sofę, lekkie składane łóżko. Łóżka dostawiane zazwyczaj nie należą do stałego wyposażenia pokoju. Wstawienie dodatkowego miejsca do spania zmniejsza powierzchnię mieszkalną. Niektóre hotele dysponują łóżeczkami dla dzieci do 2 lat, mogą być one bezpłatne lub płatne (opłata na miejscu). Prośbę o dostawienie w pokoju łóżeczka dla dziecka do 2 lat można zgłosić u Organizatora. Hotel przydziela łóżeczko dla dziecka w miarę dostępności.
POKOJE RODZINNE
Pokoje określane jako FAM/Rodzinne/Family mogą być pokojami dwuosobowymi z dwom dostawkami dla dzieci. Pokoje określone w opisie jako „quadriple, suit” (dla 3 lub 4 osób), mogą posiadać większą powierzchnię, a dodatkowe łóżka należą do standardowego wyposażenia pokoju -są to pokoje z jednym pomieszczeniem. Pokoje typu apartament-jeśli oferta nie określa inaczej – posiadają sypialnię połączoną z pokojem dziennym. Oferta na apartamenty i pokoje rodzinne określaj minimalną liczbę osób w pokoju.
POKOJE 1-OSOBOWE
W większości obiektów liczba pokoi 1-osobowych jest ograniczona. Wielkość, wyposażenie i usytuowanie pokoi nie musi być identyczne jak w przypadku pokoi 2-osobowych może być to jednak pokój dwuosobowy zarezerwowany dla jednej osoby.
WODA/ELEKTRYCZNOŚĆ
W krajach południowych woda podgrzewana jest za pomocą baterii słonecznych znajdujących się na dachu budynku. W dni pochmurne i w niektórych porach dnia może brakować gorącej wody. W krajach o gorącym klimacie mogą się zdarzyć niedogodności związane z chwilowym brakiem wody, spadkiem ciśnienia lub brakiem prądu. Może się zdarzyć, że woda w kranie będzie miała lekko słonawy posmak.
WYŻYWIENIE
Rodzaje posiłków opisane są w ofercie Imprezy (śniadanie kontynentalne, obiadokolacja serwowana, bufet).
Śniadanie kontynentalne składa się przeważnie z pieczywa, porcji masła i dżemu, kawy lub herbaty. Bufet (tzw. szwedzki stół) to nielimitowane, wyłożone na stół potrawy, Goście mogą je nakładać samodzielnie lub są serwowane przez obsługę sali. W niektórych obiektach, dania gorące podaje obsługa. Napoje do lunchu (obiadu) i obiadokolacji płatne są dodatkowo (także woda), z wyjątkiem wyżywienia typu All inclusive, gdzie wybrane napoje do posiłków wliczone są w cenę Imprezy. Pobyt w hotelach rozpoczyna się obiadokolacją, kończy śniadaniem (chyba że program Imprezy przewiduje inaczej). W przypadku późnych (nocnych) przelotów/przyjazdów, w zależności od godziny dotarcia do hotelu, na Uczestników może oczekiwać tak zwana zimna płyta – kilka potraw w formie zimnego bufetu lub przygotowany w recepcji lunch pakiet. W przypadku gdy hotel nie może zaoferować takiej przekąski Organizator/rezydent/przedstawiciel kontrahenta, na prośbę Klienta, może zapytać o świadczenie zastępcze (np. obiad, obiadokolacja, zestaw lunchowy w innym dniu).
Rodzaje wyżywienia proponowane przez hotele to: BB – śniadania, HB – śniadania i obiadokolacje bez napojów, FB – 3 posiłki: śniadania, obiady bez napojów i kolacje bez napojów, ALL – All Inclusive (w kombinacjach Soft All In, Ultra All In, All In 24h): 3 posiłki dziennie, przekąski między posiłkami, wybrane napoje bezalkoholowe i alkohole lokalne. Organizator posiada również ofertę bez wyżywienia (RO/SS/SC). Formuła ALL nie zawiera napoi importowanych, soków ze świeżych owoców, napoi serwowanych w butelkach, chyba że Oferta określa inaczej. Czas podawania i rodzaj posiłków oraz napojów jest ściśle określony i nie obejmuje całego menu oferowanego przez hotel. Szczegółowy zakres All Inclusive Klienci otrzymują w hotelu podczas meldowania się i jest zależny od standaryzacji hotelu. W wysokim sezonie, przy dużym lub pełnym obłożeniu hotelu oczekiwanie w restauracjach na serwis (sztućce, talerze, wybrane posiłki, napoje) może się wydłużyć z powodu kolejek. W wysokim sezonie restauracje mogą obsługiwać Gości w dwóch turach. Przydzielenie do konkretnej tury odbywa się pierwszego dnia po przylocie. Restauracje a la carte – są dodatkowo płatne. W ofercie All Inclusive, jeżeli tak określa oferta hotelu, istnieje możliwość skorzystania bezpłatnie z kolacji w wybranych przez hotel restauracjach- rezerwacji kolacji należy dokonać na miejscu, z odpowiednim wyprzedzeniem. Napoje do kolacji w restauracjach a la carte są zazwyczaj dodatkowo płatne. Bezpłatna kolacja w restauracji a la carte proponowana jest z tzw. menu stałego, co oznacza, że nie dotyczy wszystkich proponowanych w karcie dań. Restauracje a la carte czynne są w określonym przez dyrekcję hotelu sezonie i mogą być otwierane zamiennie.
Mini bar – zawartość minibaru jest codziennie sprawdzana i uzupełniania przez personel hotelowy. Jeżeli nie jest on wliczony w opcję All Inclusive, rachunek za minibar należy uregulować najpóźniej w dniu wyjazdu.
Godziny otwarcia barów nie są równoznaczne z godzinami obsługiwania w nich oferty All Inclusive, bary objęte opcją All Inclusive mogą oferować serwis wymiennie (bar przy basenie/bar na plaży/bar w lobby). W niektórych barach All inclusive ostatnie zmówienie przyjmowane jest na 15-30 min. przed zamknięciem baru. Na terenie obiektów mogą znajdować się bary i restauracje nieobjęte opcją All inclusive. Bary na plaży, o ile oferta nie określa inaczej, zazwyczaj nie oferują pełnej formuły All Inclusive. Godziny funkcjonowania wybranych barów mogą ulec zmianie, dyrekcja hoteli może uaktualniać godziny otwarcia wybranych barów w trakcie sezonu.. Może zdarzyć się, iż napoje wydawane są w plastikowych kubkach ze względów bezpieczeństwa (bary przy basenie, obiekty w których przebywają dzieci). Bary na zewnątrz mogą być czasowo zamykane ze względu na warunki atmosferyczne, ilość gości w hotelu, remonty, imprezy zamknięte. W sezonie zimowym bary na zewnątrz są nieczynne. We wszystkich hotelach istnieje zakaz wynoszenia potraw poza teren restauracji. W większości hoteli przebywanie w restauracji w porze posiłków, w stroju kąpielowym uznawane jest za niestosowne.
SEJF
Hotel jest odpowiedzialny za rzeczy wartościowe (pieniądze, dokumenty, biżuteria, sprzęt elektroniczny) oddane do depozytu, zgodnie z wystawionym przy przyjmowaniu pokwitowaniem. Hotel nie odpowiada za rzeczy wartościowe pozostawione w pokojach poza sejfem. Zalecane jest przechowywanie wszystkich rzeczy wartościowych w sejfie w recepcji lub pokoju.
OPIEKA PILOTA/REZYDENTA. ANIMACJE
Uczestnicy wyjazdów grupowych i indywidualnych z programem zwiedzania objęci są opieką pilota, który towarzyszy im w imieniu Organizatora, odpowiada za prawidłowy przebieg imprezy, realizację usług oraz program imprezy.
Uczestnicy imprez pobytowych mogą być objęci opieką polskojęzycznego lub anglojęzycznego rezydenta, polskojęzycznego lub anglojęzycznego przedstawiciela kontrahenta, opieką typu „telefon alarmowy”. Wybrane oferty nie zawierają opieki rezydenta/przedstawiciela Organizatora. Rezydenci są do dyspozycji turystów podczas dyżurów (zwykle 1-2 razy w tygodniu) lub na spotkaniu po uprzednim telefonicznym umówieniu się z rezydentem. W przypadku ofert zawierających opiekę rezydenta informację o godzinach i dniach dyżurów Klienci otrzymują po przylocie do wybranego kraju na lotnisku lub w formie wiadomości elektronicznej lub w recepcji.
Animacja dla dzieci i dorosłych i pełen zakres zajęć sportowych i rekreacyjnych prowadzony jest zazwyczaj w sezonie letnim (lipiec-sierpień). W pozostałych terminach leży ona w gestii hotelu. Zorganizowanie zajęć rekreacyjno-sportowych uzależnione jest od ilości chętnych, warunków pogodowych, obłożenia hotelu. W większości hoteli animacje prowadzone są przez lokalnych animatorów w języku angielskim. Mini kluby otwarte są w określonych godzinach oraz w określonych przez hotel miesiącach.
WYCIECZKI FAKULTATYWNE
W trakcie pobytu w miejscowości wypoczynkowej organizowane są wycieczki fakultatywne (nie objęte programem imprezy). OTI Sp. z o.o. nie jest organizatorem wycieczek fakultatywnych. Są one realizowane przez podmioty, z którymi OTI Sp. z o.o. nie nawiązało stosunków prawnych i którzy nie są jej podwykonawcami. Wycieczki fakultatywne nie stanowią ofert Organizatora, a udział w nich jest dobrowolny. Wycieczki fakultatywne mogą nie dochodzić do skutku w szczególności z powodu nieodpowiedniej pogody i/lub zbyt małej liczby chętnych. Organizator nie ma wpływu na cenę i organizację wycieczek fakultatywnych. Wszelkie ewentualne reklamacje należy składać przedstawicielowi na miejscu
UBEZPIECZENIE
Uczestnik imprezy organizowanej przez OTI Sp. z o.o. jest ubezpieczony od kosztów leczenia za granicą (KL), następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) i bagażu podróżnego w w Colonnade Insurance Societe Anonyme, na podstawie polisy ubezpieczenia o numerze 4206000002. Wysokość sum ubezpieczenia, jego zakres oraz propozycje ubezpieczeń fakultatywnych podane są w OGÓLNYCH WARUNKACH UCZESTNICTWA.
Ubezpieczenie bagażu nie obejmuje uszkodzenia kufra, walizki, torby. Podstawowy pakiet ubezpieczenia, którym objęci są Uczestnicy imprez turystycznych, obejmuje również koszty leczenia następstw chorób przewlekłych.
POMOC LEKARSKA/ZDROWIE
Przed wyjazdem zalecamy skontaktowanie się ze swoim lekarzem lub stacją sanitarno-epidemiologiczną (np. przez stronę www.szczepienia.pl). W przypadku wyjazdów do krajów takich jak Tunezja, Egipt, Turcja zalecamy zaopatrzenie się w leki przeciwskurczowe, przeciwbiegunkowe i przeciwwymiotne. Odmienna flora bakteryjna powoduje często infekcje żołądkowo-jelitowe. W przypadku nasilenia się objawów choroby konieczna jest konsultacja medyczna, którą należy uzyskać, kontaktując się z Centralą Alarmową Ubezpieczyciela w Polsce. Rezydent nie jest przedstawicielem Ubezpieczyciela i nie odpowiada za podejmowane przez niego decyzje.
W krajach z oferty Organizatora nie istnieje bezpłatna służba zdrowia. W przypadku konieczności skorzystania z pomocy medycznej Uczestnik zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Centrum Assistance Colonnade pod numerem telefonu +48 22 483 39 70. Niezbędne jest ustalenie z konsultantem możliwości korzystania z danej placówki medycznej na miejscu. Ubezpieczyciel zawiera umowy jedynie z wybranymi placówkami medycznymi za granicą, w przypadku skorzystania z placówki nie posiadającej Umowy z ubezpieczycielem należy upewnić się, czy koszt leczenia zostanie Uczestnikowi zwrócony przez Ubezpieczyciela po powrocie do Polski. Lekarz jest zobowiązany wystawić rachunek za wizytę i leki. Koszt standardowej wizyty to ok. 100 USD, u specjalisty 150-200 USD. Klient pokrywa wymaganą kwotę na miejscu, a zwrot otrzymuje dopiero po powrocie do kraju. Do otrzymania zwrotu niezbędny jest oryginał rachunku oraz druk zgłoszenia szkody.
Należy unikać picia wody bieżącej z kranów, hydrantów oraz mycia nią owoców. Również do mycia zębów zalecamy wodę butelkowaną.
CENY
Po podpisaniu „Umowy udziału w imprezie turystycznej” nie ma możliwości uzyskania rabatów oferowanych w późniejszym terminie. Cena imprezy obejmuje pakiet zawarty w „Umowie udziału w imprezie turystycznej”, koszty nie ujęte w Umowie jako „świadczenia w cenie imprezy” Uczestnik zobowiązany jest pokryć na miejscu sam. Najczęściej koszty te związane są z opłatą biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, opłatami za przewodników lokalnych, taksami klimatycznymi, korzystaniem z minibaru.
UWAGA! Treść umowy oraz świadczenia w niej zawarte są obowiązujące, biura współpracujące z Organizatorem i pośredniczące w sprzedaży, nie są upoważnione do składania jakichkolwiek zapewnień i obietnic przekraczających zawarte w ofercie usługi.